4 september 2009

Schoolgeriefplicht


Als je ouders een winkel van schoolgerief hebben,
heeft dat je leven lang gevolgen.
Want. Rond 1 september is hulp vandoen.
Ten huize Soetewey.
Jaja die van de Toffe Schoolspullen.

Dus vervul ik braaf mijn dochterplicht.
Stiekem vind ik dat ook leuk.
Daarom:
een greep uit de leukere opmerkingen van die dagen.

"Mama ik moet een meetlat kopen
slijper, gom, papier met hopen!
Schat dat heb je nog van vorig jaar.
Nee mama da's echt ni waar!"
"Mama die pen van op tv!
Allez vooruit neem eentje mee.
Maar dat is dan voor de rest van't jaar,
speelt ge ze kwijt, bekijk het maar!"
"Ik zoek een rekenmachine van een merk
maar ik weet niet meer het welk...
en een dinges, allez zo met drie hoeken
en van dat spul voor rond mijn boeken!"
"Mama de meester heeft echt waar geblaft:
tegen morgen moet alles gekaft!
Dat de meester op zijn kop gaat staan
ik heb vier hoge stapels boeken staan!"

Volgend jaar weer een keer!

0 reacties:

k r i b b e l i j n t j e s   © 2008. Template by Emporium Digital

TOP