28 april 2010

Sawatdee!

Een reis. Ver weg.
Alleen.
Dat wil ik al lang.
En nu
is het zover!

Alleen?

In groep reizen
is niet voor mij.
Georganiseerd
al zeker niet.
Neenee.

Geen beslissing van
een ander.
Geen compromis.
Gezelschap enkel
op mijn voorwaarden.
Herbronnen gebeurt best
op eigen tempo.

Waarheen?

Een mooie plek.
Tropisch.
Vol met prachtige natuur.
ruimte voor avontuur.
Overladen met cultuur.
Graag niet te duur
en het weer niet te guur.

Een land waarin reizen
veelzijdig is
en makkelijk,
de mensen aangenaam,
het eten lekker.

Thailand!
Het lag voor de hand.

Hoe?

Veel ideetjes
zijn geproefd.

Van natuurpark
tot natuurpark,
de tent op de rug?
Misschien net
iets te actief.

Een kalme eilandentoer,
van trein op boot
op strand in hangmat?
Misschien net te veel
zee en zand en zon
en luiwammessenij.

Een tempeltocht?
Cultuur en oudheid,
tour de Boeddha?
Misschien net
wat te eenzijdig.

Wat dan wel?
Ah een combinatie,
vaneigens!

Ideaal!
Een motor huren!
Genieten van de
bochtige bergen,
van het uitzicht
en de geuren
en de kleuren
(en de insecten
en de hitte)...

Het onderweg
even belangrijk
als de bestemming.

Waar?

De hele Lonely Planet
is uitgeplozen.
Van voor naar achter
en weer terug.

Het noorden
en noordwesten
staan op stip.

Veel organisaties
rijden er.
Met de motor.
In groepjes.
Elke stap gepland
en alles lekker duur.

En waar hield ik
ook alweer niet van?
Juist.

Maar: heel veel info
staat online.
En zo heb ik
mijn eigen route
uitgestippeld.

En die route,
lieve lezer,
mag jij mee volgen.
De komende 23 dagen.

Al weet ik 1 ding wel:
op reis ligt nooit iets
écht op voorhand vast.

En dat
is er net het mooie aan.

2 reacties:

Pistachke

ขอให้โชคดี

ils

ik zal vaak aan je denken! Goeie reis, lieve Joke!

k r i b b e l i j n t j e s   © 2008. Template by Emporium Digital

TOP